Wat is de bedoeling van Frans leren in de derde graad?
- Kinderen in staat
stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het
Frans te communiceren.
- Om te
communiceren moeten ze een basiswoordenschat en een aantal taalstructuren
verwerven. Woordenschat en grammatica hebben een ondersteunende rol.
- Het is belangrijk
dat leerlingen van in het begin taalleerstrategieën ontwikkelen en
positieve taalattitudes zoals durf en motivatie tonen.
Hoe werken we met En action in de Franse les?
(Meer informatie krijgt u op de ouderavond.)
Wat kun je als ouder doen om je kind te helpen?
- Stimuleer
je kind om regelmatig tussendoor te herhalen.
- Volg in de agenda op welke taken moeten
gemaakt worden, wanneer er een "gewone" of "grote"
toets is …
- Ga na of je kind goed weet wat verwacht wordt.
Zoniet, stimuleer je kind om uitleg te vragen in de klas.
- Toon interesse voor wat je kind geleerd heeft: via
Livre, een oefening uit Cahier, een toets … Heb aandacht voor wat het al
kan in het Frans.
- Moedig je kind aan: Je hebt je best gedaan!
Tu as fait de ton mieux!
Interessante dingen op internet
Wat is de bedoeling van Frans leren in de derde graad?
- Kinderen in staat
stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het
Frans te communiceren.
- Om te
communiceren moeten ze een basiswoordenschat en een aantal taalstructuren
verwerven. Woordenschat en grammatica hebben een ondersteunende rol.
- Het is belangrijk
dat leerlingen van in het begin taalleerstrategieën ontwikkelen en
positieve taalattitudes zoals durf en motivatie tonen.
- Kinderen in staat stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het Frans te communiceren.
- Om te communiceren moeten ze een basiswoordenschat en een aantal taalstructuren verwerven. Woordenschat en grammatica hebben een ondersteunende rol.
- Het is belangrijk dat leerlingen van in het begin taalleerstrategieën ontwikkelen en positieve taalattitudes zoals durf en motivatie tonen.